Beneker inkoop services - logo
knop-home Outsourcing procurement
Beneker Inkoop Services bv
020 626 4444
online informatie aanvragen
Postbus 3712
1001 AM Amsterdam

Kogge 31
3891 CP Zeewolde
Telefoon: 036 523 5055

Liesbospark 12
4813 HV Breda

Gezamenlijke inkoop is slimmer

Tijdsbesparing bij reorganisatie en verhuizing
Een brancheorganisatie in Amsterdam Z.O. maakte in 2005/2006 een forse reorganisatie en verhuizing mee. Beneker dacht met de directie mee in het proces, en verzorgde uitbestedingen, vond een locatie en bracht uit haar netwerk de juiste partners aan voor de inrichting. Onderwerpen: huur, styling, vergaderruimtes, afdrukapparatuur en repro, receptie, reserveringssysteem, automatisering, werkplekken, telecommunicatie, schoonmaak.

Mobiele telefonie, mét service
Het aantal belminuten, maar ook de leverancier is van belang. Toen een uitgever met 12 vestigingen wilde benchmarken werd duidelijk dat leveranciers de relatie met Beneker van belang achten. Bij vergelijking van het totale belgedrag (binnen/buiten bedrijf en regio, dal/piektarief, GPRS), met check op kortingen en bonussen bij diverse abonnementsvormen, plus de extra verborgen kosten, werd met het Beneker-contract een totale verlaging van euro 170.000 naar 60.000 gerealiseerd. De beoogde leverancier stond garant voor extra toestellen, inbouw van apparatuur en met persoonlijke service bij de porteringsoperatie op de vestigingen.

Leuker lunchen, op appetijtelijk niveau
Een nieuw door Beneker ontwikkeld model voor bedrijfscatering zorgt voor een grotere tevredenheid van lunch-gebruikers, gecombineerd met een betere aanbodskwaliteit en een forse verlaging van de werkgeversbijdrage. We hebben het over ‘normale’ bedrijfsrestaurants waar het veel leuker is geworden. Bij een groot nationaal bedrijf op Schiphol en op diverse andere locaties in Nederland. Besparing tot 45% van huidige werkgeverskosten.

Kwaliteits-dataverkeer tegen lagere kosten
Een lang RFP-traject leidde er bij een farmaceutische onderneming toe dat een verbeterde infrastructuur voor het dataverkeer werd gerealiseerd, de kosten werden verlaagd, en de overeenkomst met gunstige voorwaarden werd verbeterd met oog op de toekomst. Bij deze tactische inkoop-ondersteuning zorgde Beneker er verder voor dat alle telefoonaansluitingen werden gecheckt. Resultaat: een totale jaarlijkse besparing van 140.000 euro (350.000 naar 210.000), sneller verkeer, betere veiligheid, geen facturen voor niet bestaande nummers en snelle overgang naar het nieuwe netwerk.

Betrouwbare apparatuur én de juiste!
Voor een gemeentelijke organisatie werd een onderzoek uitgevoerd naar het afdrukken van documenten. De efficiency woog hierbij zwaar mee. Na de zgn. DOC-analyse van Beneker bleek 45% op de kosten te kunnen worden bespaard. Het advies voor nieuwe apparatuur hield een snellere en meer duidelijke manier van werken in, en een grotere betrouwbaarheid van de machines. Voor een ambtelijke omgeving is dit wezenlijk. Besparing met het Beneker-contract en de DOC-analyse: 35.000 euro per jaar.

Bericht over centen
Een financiële dienstverlener in het midden van het land kwam er achter dat er een behoorlijk budget was gemoeid met haar postverkeer en maandelijkse mailings. Beneker analyseerde de mogelijkheden qua tarieven en logistiek. Met een forse 20% besparing plus een efficiënter en overzichtelijker proces tot gevolg.

Energie in monitoring
Om de kosten van energie in de hand te houden moet veel tijd worden gestoken in het volgen van de markt. Kan op een juist tijdstip worden toegeslagen met een professionele aanbesteding, met gunstige randvoorwaarden, dan zijn de successen groot! Tenminste dat vinden de meer dan 100 deelnemers aan het inkoopcollectief voor energie. De eerste deelnemers beschikken over een Mantelcontract met voor 2007 nog een dagtarief van 5,4 Ect, terwijl de markttarieven inmiddels rond de 9,0 Ect liggen. Het collectief monitored de energie-markt voor ruim 160 mln kWh en 16 mln m3 gas.