Unieke AanpakBeneker is vooraleerst een geheel onafhankelijke partner. Er zijn dus geen bindende leveranciersovereenkomsten met premies of bonusregelingen.
Unieke aanpak We hanteren een volstrekt transparante aanpak, voeren inkoopservices uit binnen begrote uren, tegen heldere urenvergoedingen, terwijl u zelf de regie behoudt. Bij een volledige inkoop-outsourcing starten wij met een benchmark van alle secundaire uitgaven. Samen worden daarna 3 à 4 uitgavenposten per jaar contractueel opnieuw ingericht. U brengt uw uitgaven in binnen onze collectieve Mantelovereenkomsten, waardoor opnieuw extra inkoopkracht wordt gecreëerd.
Shared Volumes Beneker was als eerste organisatie in Nederland in staat om geheel onafhankelijk gebruik te maken van schaalvoordelen op inkoopgebied. Door een groot aantal deelnemers worden deze voordelen continu gemaximaliseerd. Het totale jaarbudget van alle overeenkomsten is vele miljoenen euro’s, dagelijkse inkopen vinden plaats op basis van de gezamenlijke behoefte van meer dan 45.000 fte’s.
Benchmarking in 48 uur Een belangrijke tool is onze Facilitaire Benchmark. Deze meet langs objectieve NEN-normen hoeveel uw secundaire uitgaven lager of hoger zijn dan gemiddeld in Nederland. Hoe werkt dat?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - A. We gaan uit van 3 gegevens:
- het aantal fte’s in uw organisatie
- uw bruto vloer-oppervlak, en
- uw type organisatie.
Binnen 48 uur ontvangt u een volledige benchmark van al uw secundaire uitgaven in een overzichtelijk rapport (4 pag.), uitgesplitst naar 24 kostensoorten.
B. Uw organisatie wordt daarin vergeleken qua uitgaven met de gemiddelde gelijke organisatie, of uw concurrent(!) in Nederland. Uw bijzondere eigen situatie wordt in de rapportage bespreking op basis van uw gegevens afgezet tegen de benchmark.
C. U stelt op grond van de uitkomst zelf prioriteiten vast: 1) van gemakkelijk haalbare besparingen, 2) van acties die u direct veel opleveren, en 3) van trajecten die mogelijk zeer welkom zijn voor de gebruikers van bepaalde facilitaire diensten in uw organisatie.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - "Om het beste de weg te verkennen, vraag je degene die hem al gelopen heeft" (chinees spreekwoord)
Deel uw ervaring - bent u ook als professionele inkoper, financieel directeur of functionaris verantwoordelijk voor facilitaire uitgaven, en wilt u uw ervaringen met ons delen?
|